Köpvillkor

1. Kostnad för Frakt

1.1 Fraktfritt

På beställningar som överstiger ett värde på 1500 kr är fraktfritt. Annars är frakten på 49 kr. Frakten gäller inom Sverige. 

Konsumenten (kunden) står för frakten tillbaka om man ångrar sitt köp.

Vill konsumenten (kunden) byta en vara så står kunden för all fraktkostnad.

2. Leveranstid

2.1 Beställningar som gjorts på varor som finns i lager skickas inom 4-5 arbetsdagar.

2.2 Leveranstiden beror på posten. 

2.3 Paketen skickas med DHL.

2.4 Sundoft reserverar sig för att leveranstiden kan ta längre tid vid till exempel driftfel, strejk, Force Majeur, eller förseningar i Postens distributionsnät samt anda oförutsebara händelser som Sundoft ej har kontroll över.

3. Fraktsätt

3.1 Beställningarna skickas med DHL.

4. Avisering

4.1 Orderbekräftelse

Efter avslutat köp erhåller kunden en orderbekräftelse via epost. Kunden ansvarar för att kontrollera att adressuppgifter och beställningens innehåll överensstämmer. Om kunden inte erhållit en orderbekräftelse inom 30 minuter efter avslutat köp ombeds kunden kontakta Sundoft.

5. Liggetid

5.1 Försändelsens liggetid

Försändelsen ligger på utlämningsstället i 14 dagar. Om kunden väljer att ej hämta ut sin beställning returneras denna till Sundoft. Kunden har då skyldighet att betala för de kostnader som uppkommer. 

6. Betalsätt

6.1 Billmate faktura, Swich, Direkt till bankgiro

Väljer du att betala med Billmate så tillkommer en avgift på 19 kr.

Har du Swich så betalar du in på nummer: 123 282 47 20

Till bankgiro: 804-7441

 

7. Kundtrygghet

7.1 Öppet köp och ångerrätt

Som kund har du enligt lag alltid rätt till 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varan, eller vid delleveranser för samma beställning, när du tagit emot den sista varan för beställningen. Ångerrätten gäller dock p.g.a. hälso- och hygienskäl endast om förseglingen eller plomberingen på förpackningen inte brutits vid retur av underkläder, strumpor, livsmedel, kosttillskott, skönhetsprodukter, behållare avsedda för förtäring och liknande produkter. Ångerrätten gäller inte heller produkter märkta med kort datum eller utgånget datum.

7.2 Hur ångerrätten nyttjas

För att utnyttja ångerrätten ska kunden kontakta Sundoft inom tiden för ångerrätt innan varorna skickas åter till Sundoft. Kunden ska själv bekosta returfrakten.

Varorna ska om möjligt skickas tillbaka i sin ursprungliga originalförpackning, samt i ursprungligt skick, och kopia på följesedel eller faktura skall bifogas där kunden markerar vilka varor som returneras. Om varan returneras i förändrat skick, som beror på att kunden hanterat varan i större omfattning än som kan anses vara nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, har Sundoft rätt att göra ett prisavdrag avseende den värdeminskning som det medfört på produkten, vilket minskas från summan för återbetalning till kunden. Om varor som inte omfattas av ångerrätten returneras till Sundoft och kunden vill få produkten åter skickad till sig debiteras kunden 99 kronor för detta. Om kunden inte hör av sig om nytt utskick inom 30 dagar förverkas rätten till produkten som kasseras. Retur får inte ske mot postförskott eller efterkrav. Om varorna inte ankommit till Sundoft 14 dagar efter meddelande om ånger, anses kunden ha accepterat köpet.

7.3 Återbetalning till kund

Sundoft återbetalar köpessumman, minskat med eventuella prisavdrag och värdeminskning inom 14 dagar från det att Sundoft mottagit varan.

Återbetalning sker med samma betalsätt som kunden använt vid köpet, om inte annan överenskommelse sker med kunden.

Returadress:

Sundoft

Nöbbelövs Byväg 51-5

29191 Kristianstad

 

7.4 Reklamation

Reklamation ska ske utan dröjsmål från den tidpunkt då skada eller fel upptäcks. Är det yttre emballaget skadat skall reklamation ske när försändelsen hämtas ut. Retur får inte ske mot postförskott eller efterkrav. 

Kunden skall kontakta Sundoft innan reklamation sker (info@sundoft.se)

Rätten till reklamation upphör enligt lag 3 år efter att kunden tagit emot varan eller efter det att utgångsdatum har passerats.

 

8. Presentkort

8.1 Allmänt

Presentkort kan enbart köpas i en separat beställning, med betal-/kreditkort eller genom direktbetalning. Presentkortet skickas elektroniskt via e-post och kan därefter skrivas ut och/eller vidarebefordras. Presentkortet har en kod som används vid betalning på www.sundoft.se. Kunden ansvarar för att rätt uppgifter är lämnade t.ex. korrekt e-postadress och ansvarar inte för utebliven leverans p.g.a. sådana omständigheter. Presentkort är en värdehandling och en borttappad kod ersätts inte. Presentkortet är inte personligt och kan överlåtas till någon annan. Därför ersätts inte heller förlust som beror på att någon annan än köparen har använt presentkoden.

8.2 Utnyttja presentkortet

Presentkortet kan användas för betalning på www.sundoft.se Presentkoden kan användas flera gånger tills det inte återstår något värde. Presentkortet är giltigt i 2 år.

8.3 Ångerrätt

Då du handlar på internet har du alltid rätt till 14 dagars ångerrätt. Ångerrätt gäller även presentkort, så länge det inte är utnyttjat helt eller delvis. När koden har aktiverats genom köp, kan den inte makuleras. Därför kan inte ångerrätt utnyttjas på "restbelopp". Om du har köpt en vara och betalat med presentkort, har du fortfarande ångerrätt på produkten som inhandlats. Återbetalning sker genom att presentkortet laddas med motsvarande belopp och inte genom utbetalning av pengar.

8.4 Inlösen

Utnyttjat presentkort löses inte in mot kontanter.

9 Köpvillkor

9.1 Personuppgifter

Samtliga personuppgifter används enbart internt av Sundoft. Vi lämnar inte ut eller säljer denna information till utomstående företag eller privatpersoner. Personuppgifter kan komma att användas i marknadsföringssyfte hos Sundoft.

9.2 Outlösta försändelser

Om kunden inte hämtar ut sin beställning och den skickas åter till Sundoft debiteras kunden för kostnader gällande frakt, returfrakt, postförskott, expeditionsavgift samt emballage. Avgiften är fn. 250 kr.

9.3 Nytt utskick

Om kund önskar nytt utskick på försändelse som gått i retur till Sundoft, debiteras kunden 99 kr. Kontakta kundtjänst för att få nytt utskick.

9.4 Ansvar vid bruk av kosttillskott

Kosttillskott säljs inte i syfte att ha någon medicinsk effekt, hela och läka skador och sjukdomar, eller att ersätta läkemedel eller en normal sund kost. Är du osäker rådfråga läkare innan användning.

9.5 Kreditupplysning

Sundoft har rätt att ta en kreditupplysning på kunden.

9.6 Vid misstanke om brott

Vi förbehåller oss rätten att vid misstanke om brott eller uppsåt till brott, utan att meddela er, annullera er beställning. Brott som uppfattas skada Sundoft kommer att polisanmälas.

9.7 Cookies

Den här webbplatsen innehåller så kallade cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil permanent på din dator.

Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, skickas den här cookien mellan din dator och servern för att kunna koppla information, som exempelvis vilket loginnamn du använder. Sessionscookies lagras inte permanent på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Alla moderna webbläsare stödjer cookies. Din webbläsare måste vara konfigurerad för att acceptera cookies, annars kommer webbutiken inte att fungera tillfredsställande.

9.8 Köp

Vid registrering av genomförd beställning, har kunden läst igenom och accepterat ovanstående villkor. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra i dessa villkor. Kunden ansvarar själv för att uppdatera sig på gällande villkor.

9.9 Tvist

I händelse av tvist mellan kund och Sundoft ska denna avgöras enligt svensk lag i svensk domstol, om inte annan överenskommelse görs mellan parterna.

 

 

Orgnummer: 830708-4064

Mest sålda produkter